Pages

Monday, January 11, 2010

INEDIT: I-am urat „Crăciun fericit!“ lui Silviu Brucan. Catalin Mihuleac se da mai tare ca Danila Prepeleac :)

Scris de Cătălin Mihuleac 
Fiecare zi lăsată de la Dumnezeu include pentru mine o normă de gafe de îndeplinit, ceea ce mă asemuie unui proletar, care-n fiecare zi are de făurit un plan de producţie. Singura deosebire e că, în timp ce de sărbători norma proletarului scade, cea a gafelor mele creşte înfricoşător. Nu-s singurul care păţeşte astfel: în 2000, Mircea Mihăieş îşi bătea joc de răposatul Emil Constantinescu, enumeråndu-i cåteva boacăne, între care „simpatica iniţiativă de a-l felicita de Crăciun pe preşedintele Turciei, a cărui religie nu e neapărat legată de suferinţele Måntuitorului nostru“. Dacă ar mai fi prezident, Miluţă i-ar ura de Paşti lui Osama bin Laden „fie ca taina sfåntă a învierii să vă aducă pace, linişte sufletească şi realizarea tuturor dorinţelor!“.
Dar bine c-au trecut sărbătorile astea, cånd trebuie să adresezi urări bombastice unor persoane despre care nu eşti foarte documentat. Ca o autocritică, aduc la cunoştinţă ultimul meu set de călcături prin străchini, comise la recentele sărbători:
1. Aidoma lui Emil Constantinescu, vizibil distrat în privinţa apartenenţei religioase a celor din  jur, le-am urat „Crăciun fericit!“ lui Silviu Brucan şi Petre Roman. Ambii mi-au ignorat urarea;
2. Unui judecător înalt în schemă, i-am trimis o ilustrată cu textul: „Fie ca naşterea Måntuitorului să vă ilumineze calea luptei pentru eradicarea corupţiei!“. Seara, o voce joasă, care s-a prezentat „Måntuitorul“, mi-a recomandat la telefon să-mi păstrez urările pentru magistraţii stagiari;
3. I-am urat „Mulţi, mulţi ani!“ lui Sorin Ovidu Våntu care - crezånd că fac aluzie la viitoarea lui condamnare - mi-a răspuns prin felicitarea tradiţională „Puşchea pe limba ta!“. Apropo de Våntu, mereu m-am întrebat de ce-l cheamă aşa: avea, oare, un strămoş în oastea lui Ştefan cel Mare, care trăgea nişte vånturi de-i fugărea pe turci şi pe tătari?
4. I-am mai trimis o felicitare marelui regizor Radu Afrim, unde-i uram să fie toată viaţa şi posteritatea adorat de femei frumoase, pe măsura perfecţiunii sale fizice şi artistice. Omul a luat legătura cu mine, uråndu-mi să-mi păstrez femeile pentru mine, că pe el îl lasă rece.
E greu să scapi nelinşat, cånd comiţi asemenea gafe. Anul ăsta, am scăpat.
I-am urat „Crăciun fericit!“ lui Silviu Brucan
Curentul - marţi, 12 ianuarie 2010
Vezi si Dana Iliescu ii face o dedicatie lui SRS: Din Vietnam, cu dragoste

No comments: